You dont have javascript enabled! Please enable it!

درباره من

من امین بابک اسلامیه، دانشجوی کارشناسی پرستاری، ۲۱ ساله و ساکن شهر مشهد هستم. تخصص جانبی بنده در حیطه یادگیری، آموزش و ارائه مطلب به مخاطبین می باشد و حدود ۴ سال در این زمینه آموزش های مختلفی را گذرانده و با انواع متد های آموزشی آشنا هستم. در این چند سال سعی کرده ام در زمینه تدریس و ارائه مطالب به دیگران چه در حیطه نانو و چه در حیطه های مختلف با بهترین روش ها و ابزارهای مناسب در این زمینه آشنا بشم و با تسلط یافتن بر آنها، بهره وری مخاطب را در هنگام یادگیری افزایش دهم.

تحصیلات

افتخارات

فعالیت ها

آشنایی با مسابقه ملی نانو

مسابقه ملی نانو هر ساله در راستای تحقق اهداف ترویجی و آموزشی تدوین شده در سند راهبردی فناوری نانو برگزار می شود و علاوه بر ایجاد رقابت میان شرکت کنندگان، زمینه را برای اخذ گواهی توانمندی تدریس در زمینه نانو و مجوز شرکت در برنامه نانواستارتاپ را فراهم می کند.
هر سال به طور میانگین تعداد ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ نفر در مسابقه ملی ثبت نام می کنند و مقایسه تعداد شرکت کنندگان با سال های قبلی نشان دهنده روند صعودی تعداد ثبت نام کنندگان است.
از میان افرادی که در مرحله اول مسابقه ملی نانو شرکت کرده اند، ۳۰۰ نفر برتر گواهی حضور در مرحله دوم را پیدا می کنند و در مرحله دوم ۱۵ نفر رتبه برتر کل و ۱۵ نفر رتبه برتر کارشناسی مشخص می شوند.

نمونه ای از جوایز اعطایی به نفرات برتر کل و کارشناسی:

مدال طلا، نقره و برنز
جایزه نقدی
امتیاز بنیاد ملی نخبگان
در صورتی به کمک این امتیاز مشمول آیین نامه های حمایتی بنیاد ملی نخبگان شوید، می توانید خدمت سربازی خود را در قالب اجرای یک پروژه تحقیقاتی به سرانجام برسانید.
اعطای وام مسکن، تسهیلات در استخدام و … از دیگر مزایای این آیین نامه هاست.
گرنت پژوهشی شبکه آزمایشگاهی
گرنت آموزشی سایت آموزش فناوری نانو
مجوز حضور در برنامه نانواستارتاپ
گواهی حضور در آزمون توانمندی تدریس

منابع:

هر ساله تعداد حدودا ۱۵۰ مقاله در بخش های مفاهیم پایه و نانوساختارها، روش های ساخت و سنتز، تجهیزات آنالیز و شناسایی، کاربردهای فناوری نانو و مالکیت فکری و کارآفرینی به عنوان منابع مسابقه ملی نانو انتخاب می شوند.

چی باعث تشکیل آکاتک شد؟

قسمت قابل توجهی از مخاطبینی که در مسابقه ملی نانو شرکت می کنند، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. من با توجه به اینکه خودم دانشجو هستم و همچنین طی ارتباطاتی که با مخاطبین مسابقه ملی نانو داشته ام به این نتیجه رسیدم که چرا تعداد زیادی از مخاطبین مسابقه ملی نانو در مسابقه ثبت نام می کنند اما در مرحله اول شرکت نمی کنند. همچنین تعداد زیادی از افرادی که شرکت می کنند، طبق گفته خودشان، نتوانسته اند تمام مقالات مربوط به مسابقه را مطالعه کرده و همچنین آن تعداد مقاله ای هم که مطالعه کرده اند، مطالعه با دقت و کیفیت بالایی نبوده است. در اینجا برخی از دلایل آن را به صورت تیتر وار خدمتتون بیان می کنم:
۱. با توجه به اینکه اکثر مخاطبین، دانشجو هستند، قسمت قابل توجه ای از ۲۴ ساعت روز را درگیر دانشگاه هستند
۲. مقالات مربوط به مسابقه، تخصصی هستند و نیاز به فهم درست و عمیق آنها وجود دارد
۳. برای تسلط پیدا کردن به مقالات، نیاز است تا حداقل یک بار دیگه مقاله مطالعه شده، مرور شود

در واقع قدر مشترک این موارد این است که افراد زمان کافی را برای مطالعه تمامی مقالات ندارند و به همین علت انگیزه آنها برای شرکت در مسابقه ملی و کسب رتبه کاهش پیدا می کند.
به منظور بهتر درک کردن این مشکل مخاطبین و همچنین امتحان کردن ایده ای که در ذهنم بود، پس از برگزاری وبیناری که در آن آموزش خلاصه برداری را داده بودم؛ گروهی (۱۷ نفره) را ایجاد کردم. پس از آن به منظور خلاصه برداری مقالات مسابقه، برنامه ای برای مخاطبین گروه تدوین کردم که هر فردی لازم بود، مقالاتی را که برای او تقسیم شده بود را خلاصه برداری کرده و طبق سر رسیدی که برای آن مشخص شده بود، خلاصه ها را تحویل می داد. همچنین در این برنامه، پنجشنبه های هر هفته به مرور خلاصه های آن هفته اختصاص داشت. لازم به ذکر است که مخاطبین برای این طرح حاضر به پرداخت هزینه شدند و همچنین قوانین و مقرارتی برای نظم گروه تنظیم شده بود. نتیجه این شد که افراد گروه، نه تنها سر زمانی که از قبل به منظور فرستادن خلاصه برای آنها مشخص شده بود، خلاصه هایشان را نمی فرستادند بلکه تا انتهای این طرح نفرستادند!! و این باعث شد علت نفرستادن خلاصه ها را از مخاطبین آن گروه جویا شوم. پس از پرسیدن سوال هایی به همان علت هایی که چند دقیقه پیش خدمتتون گفتم رسیدم و این باعث شد تا آکاتک را ایجاد کنم.

در آکاتک چه اتفاقی میوفته؟

افراد اکثرا علاقه مندند در کمترین زمان ممکن، عملکرد و نتیجه مطلوبی در هر گونه فعالیتی داشته باشند. این موضوع بخصوص در مطالعه متون و کتاب ها نیز دارای اهمیت است. معمولا افراد هوشمند به دنبال این هستند که کیفیت و سرعت مطالعه خود را افزایش دهند. یکی از راهکارها برای افزایش بازدهی و بهبود کیفیت مطالعه، خلاصه برداری است.
نکات بسیاری در ارتباط با نحوه خلاصه برداری وجود دارد که می توانید با جستجو در اینترنت به اهمیت آن پی ببرید. در بین تمامی روش های خلاصه برداری، آن خلاصه برداری مفید و با کیفیت است که مطابق با ساختار مغز انسان باشد.

بسیاری از افراد در خلاصه برداری، اشتباهات رایجی انجام می دهند. به طور مثال عده ای تقریبا تمام جملات مربوط به متن یا کتابی را که مطالعه کرده اند را در خلاصه هایشان می آورند و در انتها هم احساس می کنند که بعضی از نکات را در خلاصه هایشان ننوشته اند. این باعث می شود که تعداد صفحات خلاصه برداری آنها تفاوت چندانی با تعداد صفحات متن یا کتاب اصلی که مطالعه کرده اند، نداشته باشد!!
ما در اینجا منابع مسابقه ملی نانو را به روش نقشه ذهنی خلاصه برداری می کنیم. قابل ذکر است که یکی از بهترین روش های خلاصه برداری متناسب با ساختار مغز انسان، نقشه ذهنی است.

چشم انداز آکاتک چیه؟

در اینجا صرفا خلاصه مقالات مسابقه ملی ارائه نمی شود!

گام اول: در اینجا مخاطبینی که در مسابقه ملی نانو ثبت نام کرده اند و قصد دارند در این مسابقه رتبه برتر کسب کنند، ما به آنها کمک می کنیم تا با خلاصه های ما، مسیر مطالعاتی مناسبی برای خود ایجاد کنند و در این مسیر سعی می کنیم پشتیبان خوبی برای شما باشیم.

گام دوم: افرادی که با فناوری نانو آشنایی دارند و دوست دارند که در زمینه ای خاص از فناوری نانو ورود کنند اما دانش مربوط به آن را ندارند. ما در این قسمت آموزش های تخصصی مربوط به آن زمینه را برای شما فراهم می کنیم.

گام سوم: به شدت دیده شده است افرادی که در یک زمینه ای تخصص دارند ولی متاسافانه نتوانسته اند از آن کسب درآمدی داشته باشند. ما در این مرحله، به افرادی که در زمینه ای خاص از فناوری نانو تخصص دارند کمک می کنیم تا به مجموعه ها و شرکت های مرتبط با فناوری نانو معرفی شوند تا بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.