مدیریت کاربردی

ثبت اختراع

ثبت اختراع به شما کمک میکند تا از حمایت قانونی برای اختراع خود برخورد دار شوید. درواقع این حق را به شما میدهد که از ساخت، استفاده، فروش یا واردات اختراع خود توسط دیگران جلوگیری کنید و مالک تمام عیار آن باشید.

سی آر ام

Customer Relationship Management یا CRM مجموعه ای از استراتژی ها، شیوه ها و فناوری هایی است که سازمان ها برای مدیریت و تقویت روابط خود با مشتریان استفاده می کنند. CRM به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را از دید مشتری ببینید و بتوانید بهتر از قبل به خواسته ها و نیازهای آنها پاسخ دهید. درواقع شما با توجه به تجربه‌ی مشتری و دیدگاه او، شکاف ها و نقاط ضعف سازمان‌تان را بررسی میکنید و سعی در بهبود کار خود دارید.

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه زیرشاخه ای از مدیریت کاربردی ست که بر ایجاد هماهنگی و مدیریت منابع، افراد و وظایف مختلف دلالت دارد تا پروژه مسیر موفقیت آمیزی را طی کند.
شما با به کارگیری اصول و متودهای مدیریت پروژه، میتوانید توانایی خود را برای تکمیل پروژه ها به موقع، در حد بودجه و با کیفیت بالا افزایش دهید.

مفاهیم استارتاپ

استارتاپ به معنی کسب و کاری نوآورانه و نوپاست که پتانسیل رشد بالایی دارد و اغلب با هدف ایجاد بازار های جدید و خلق فرصت‌های منحصر به فرد تاسیس میشود. به عبارتی دیگر شما در استارتاپ کسب و کار مخصوص خود را راه اندازی میکنید و خودتان مدیر خودتان هستید 🙂

مدیریت فروش و تحقیقات بازار

اینکه شما قادر باشید فعالیت های تیم فروش خود را به درستی کنترل و هدایت کنید، قطعا در دستیابی به اهداف فروش سازمانتان و افزایش درآمد شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. مدیریت فروش شامل تعیین اهداف فروش، نظارت بر عملکرد تیم فروش و اجرای استراتژی‌های لازم است. برای این کار باید از شرایط فعلی و نیاز های بازار خود مطلع باشید که در این فرایند علم تحقیقات بازار به کمک شما خواهد آمد

مبانی علم داده

علوم دقیق به رشته‌های علمی اطلاق میشود که برای درک و تفسیر پدیده ها از اندازه گیری دقیق، مدل های ریاضی و شواهد تجربی استفاده میکنند. همچنین علم داده، مهارتی ست که به شما کمک میکند با استفاده از روش ها و الگوریتم ها و ابزارهای علمی از داده های موجود، اطلاعات لازم را استخراج کنید و برای بهبود کسب و کار خود از آن بهره ببرید. شما با به کار بردن این علم به یک دانشمند داده تبدیل میشوید که انواع و اقسام اقدامات را برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از وب، تلفن‌های هوشمند، مشتریان، حسگرها و سایر منابع انجام میدهد.

ثبت برند

برند یا علامت تجاری نماد، آرم، نام یا کلماتی ست که کالا یا خدمات شما را از دیگران متمایز میکند و به عبارتی شناسنامه‌ی محصول شماست.ثبت برند فرآیند محافظت قانونی از نام برند است که حقوق انحصاری استفاده از برند را برای مالک فراهم می کند و از استفاده یا تقلید دیگران از آن جلوگیری خواهد کرد.

هوش تجاری

هوش تجاری (BI) به فناوری ها، برنامه ها، روش ها و استراتژی‌های یک سازمان میگویند که با کمک آن داده های خام خود را جمع آوری و تجزیه و تحلیل میکنند. هدف هوش تجاری این است که سازمان ها را قادر سازد تا از داده ها به طور موثر برای به دست آوردن بینش، تصمیم گیری آگاهانه و بهبود عملکرد تجاری استفاده کنند. هوش تجاری به شما کمک می کند تا مشتریان خود را درک کنید، فرآیندها را بهینه کنید، فرصت ها را شناسایی کنید و نوآوری به خرج دهید و به مزیت رقابتی دست یابید

مدیریت کاربردی چیست!؟

امروزه که مسائل مالی، اشتغال و درآمدزایی یکی از دغدغه های اساسی زندگی به شمار میرود، افراد تمایل بیشتری به کسب مهارت های بازاریابی و اشتغال زایی پیدا کرده اند و متوجه اهمیت این موضوع شده اند که تجارت و مدیریت کسب و کار نیز مثل هر حوزه‌ی دیگری به آموزش نیاز دارد.
به کاربرد عملی اصول، تئوری ها و تکنیک های مدیریت و رهبری که با هدف بهبود عملکرد سازمان انجام میشوند، مدیریت کاربردی گفته میشود. متخصصان این زمینه از دانش و مهارت خود برای مقابله با چالش های خاص و اتخاذ تصمیمات آگاهانه درباره‌ی منابع مالی، منابع انسانی و اقدامات یک سازمان استفاده میکنند. مدیریت کاربردی شامل حوزه‌هایی از جمله برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت پروژه، مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملیات، بازاریابی و … میباشد.

ویژگی های این حوزه

مدیریت پروژه

مفاهیم استارتاپ

ثبت اختراع

ثبت برند

هوش تجاری

مبانی علم داده و علم دقیق

مدیریت فروش و تحقیقات